Onze dienstverlening beslaat alle gebieden van VvE-beheer. Dat wil zeggen technisch beheer zoals begeleiding van groot onderhoud en het regelen van dagelijkse onderhoudskwesties. We verzorgen de gehele administratie en financiën van uw VvE en verder nemen wij al uw werk uit handen op het secretariële- en bestuurlijke vlak. Zo doen wij alles rondom leden- en commissievergaderingen of het nu het opstellen van de agenda is of het vastleggen van de vergaderruimte. Uiteraard hebben wij mogelijkheden om voor uw vereniging maatwerkoplossingen te bieden. Wij maken graag een afspraak om dit met u te bespreken.
Uw administratie en financiën, een belangrijk element voor een Vereniging van Eigenaars, zijn bij ons in goede handen.Wij stellen de jaarrekening op en controleren facturen. Wij houden de betalingen van servicebijdragen scherp in de gaten en verrichten betalingen aan bedrijven. Uw administratie wordt tot in de puntjes geregeld.
Technisch beheer:
Voor het technisch beheer en bouwkundige adviezen wordt
nauw samengewerkt met diverse ter zake kundige adviseurs. In grote lijnen
kunnen we het technisch beheer splitsen in twee groepen te weten:
·
groot onderhoud, op basis van het MJOP
·
klein onderhoud, op basis van behoefte
Groot onderhoud:
Het fundament onder het groot onderhoud is het MJOP, (meerjaren
onderhoudsplan) als
leidraad hiervoor
wordt de NEN 2767 gebruikt.
Dit is een manier om de conditie van het gebouw te bepalen.
Bij het opstellen van een MJOP gaan wij uit van een
periode van minimaal 25 jaar. Je hebt dan een goede basis om te bepalen hoeveel
er gereserveerd moet worden voor het onderhoud. Tevens voorkomt dit vervelende financiële verrassingen. In het
MJOP staan onder andere termijnen en kosten voor:
·
metselwerk
·
voegwerk
·
balkon hekwerken
·
kozijnen
·
hang en sluitwerk
·
daken
·
schilderwerk
·
liftinstallatie
·
elektrische installaties
·
beveiligingsinstallaties
Uit eindelijk is het in ieders belang dat het gebouw in
goede staat is en blijft, het onderhoud van het gebouw bepaald in grote mate de
uitstraling en waarde van de woningen.
Klein onderhoud:
Hierbij kunt u denken aan het opnemen en verhelpen van
lekkage, Inbraak en brandschades. Vaak is een gedeelte van de kosten voor het
herstel van deze schades te verhalen op de opstalverzekering, ook hierbij
kunnen wij u bijstaan.
Wij kunnen voor u de volledige ledenvergadering verzorgen van het opstellen van de uitnodiging / agenda van de ledenvergadering tot en met het schrijven en verzenden van de notulen. Ook met commissievergaderingen staan we u graag bij.